zaterdag 27 augustus 2016

Dag 7: koel Rovaniemi


Nadat tent is opgezet en Lisanne de sleutel van haar appartement heeft opgehaald gaan we uiteraard gezellig uit eten bij de plaatselijke Mc.



De volgende is ongeveer 104 kilometer verderop!



Terug op de camping is de temperatuur merkbaar veel lager, en het uitzicht op de binnenstad van Rovaniemi, aan de overkant van het water, is verdacht fraai van kleur.



Nadat ik Lisanne heb afgezet bij haar appartement besluit ik nog even het plaatselijke station te bezoeken.



Terug op de camping is het gewoon koud, en 's nachts is het zelfs zo koud dat ik vandaag een tweede slaapzak heb gekocht, voor pool-omstandigheden.



Ik sluit af met het bord met de temperatuur hier vanmiddag in het winkelcentrum.



Hachelijk!

7 opmerkingen:

Mirjam Kakelbont zei

Roos had het vandaag ook koud. Gisteren was het mooi weer - 14 graden - maar vandaag een stuk frisser.
Alweer zo'n mooie brug!
Heel verstandig die extra slaapzak.
Het lijkt wel of ik het Noorderlicht op je foto zie (foto 2.)
M'n dochter heeft het gisteren gezien. Vanavond is het te bewolkt.
Warme groet!

FRANK103 zei

Hoi Mirjam,

Ik geloof niet dat ik het noorderlicht heb gezien, regen heb ik gezien, en blauw van de kou,maar verder niet. Die bruggen zijn inderdaad heel fraai,gelukkig heeft Lisanne er een mooie foto van gemaakt.

Vriendelijke groet
Frank

Renesmurf zei

Daar is de poolcirkel, daarboven wordt het niet meer donken, tenminste niet toen ik daar was.

Ad zei

Frank, prachtige foto's; wordt een onvergetelijke reis daar in Finland. Leuk dat er ook nog het e.e.a. op spoorgebied mee valt te beleven .

FRANK103 zei

@Rene: ik zit hier op 8 kilometer van de poolcirkel, het is donker van rond 21.00 tot 06.00, over een paar weken draait het om en wordt het hier niet meer licht. Een heel hachelijk gebeuren. Dat het weer abrupt wijzigt merk ik hier ook, het is hier veel kouder dan in Nederland en dan 3 weken geleden, als ik de mensen moet geloven.

@Ad: de spoor-factor was niet zo belangrijk, deze reis. ik ben blij daar toch iets aandacht aan te kunnen geven.

Suske. zei

Mooi verslagje, de koude rillingen lopen over mijn rug als ik lees hoe het weer daar nu is.

gerdaYD zei

Goede morgen Frank. Als ik het goed begrijp ben je nog steeds in dat onvergetelijke land, of kwam je al terug en plaats je al die foto's achteraf? Hoe dan ook, dit is weer een mooi logje geworden en interessant ook!