donderdag 10 augustus 2017

Plavuizen rijden bij Laurent


Maandagavond had ik met Laurent afgesproken,



ik had zaterdagmiddag mijn 1631 omgebouwd naar hoogvermogen digitaal



en na een testritje op zolder



moest er natuurlijk ook een flinke testrit gemaakt worden! Bij mijn bezoekje vrijdagavond aan meneer Harlaar



moest dit lezenswaardige werkje over de 1600 trouwens ook mee,



het uiterlijk, innerlijk en gebruik van de 1600, daar valt veel over te melden!



De decoder die in de 1631 zat was een delta decoder (66032), deze kon mooi in de 141 gesoldeerd worden die voorheen voorzien was van een TAMS decoder.



Ook de 141 mocht dus mee naar Laurent.



Ik heb jaren geleden een Hag locomotief gekocht van de BLS Re 4/4,



die bij ons vaak de poepdoos genoemd wordt.



De poepdoos is voorzien van een Esu lokpilot V4/0 decoder, die moet uitgebreid ingesteld worden voordat de lok goed rijdt.



Dat instellen was me niet gelukt, de lok reed daardoor matig.



Met behulp van Laurent waren de instellingen van de decoder vlot gewijzigd, de lok rijdt daardoor nu heel uitstekend.



Zo vloog ook deze gezellige avond om,



uiteraard heb ik nog wel een paar foto's gemaakt van alle actieve locomotieven van deze maandagavond.



Voor de liefhebbers heb ik ook nog wat filmbeelden gemaakt, maar het monteren van een filmpje was tot op heden een drama.




Hachelijk?

10 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dus de poepdoos gaat weer van je retteketet...

FRANK103 zei

@Sjoerd: ik had het niet beter kunnen verwoorden!

Kees zei

Hoi Frank, mooie reeks weer en wat 'n schitterende locomotieven zijn er weer opgesteld.
Groet Kees.

FRANK103 zei

@Kees: bedankt, en ja, er staan juweeltjes tussen!

Ad zei

De poepdoos en 1631 zijn snelheidsmonsters geworden! Mooi waren ze al!

FRANK103 zei

@Ad: op het filmpje lijkt het of ze sneller gaan dan ze daadwerkelijk gaan. Echte racemonsters zoals de Roco Railjet Taurus die 230 kan rijden, zijn het niet.

Ad zei

Ik vind de 'Scotch-tape-Taurus' ook een lust voor het oog om te zien. Is dat een Märklin of Roco/Pico?

Suske. zei

zo te zien zit de poes ook klaar om mee te spelen.

FRANK103 zei

@Ad: die Scotch Taurus is van het Oostenrijkse merk RailAd (Rail Advertising). Zie http://www.railad.at/produkte/. Via Lippe zijn deze ook te koop.

FRANK103 zei

@Francky: Loki is een Noorse boskat en komt pas in beweging als het om biathlon of schansspringen gaat. Of om zijn etensbak. Treinen vindt hij maar suf.